Jak prowadzić social media?

social media

Social media to potężna maszyna i dziś większość z nas przedsiębiorców posiada własne fanpage’e, na których starają się zebrać nowych, starych i potencjalnych klientów będących odbiorcami naszych produktów lub usług. Według powszechnego twierdzenia: „każdy musi być obecny w Internecie”. Jak się okazuje, prawda nie jest wcale taka, na jaką mogłaby wyglądać.

Czy da się robić to w zły sposób?

Niestety w niektórych przypadkach okazuje się tak, że zamiast pomagać, prowadzenie profilu w social mediach jest działaniem bardziej szkodzącym. Głównymi powodami w takich niezadowalających efektach jest brak umiejętnego wykorzystywania tego narzędzia razem z…zakresem działalności firmy.

Jak działa Facebook?

smartphoneAby zrozumieć, dlaczego każdy decyduje się na zakładanie firmowej strony na portalach społecznościowych takich jak Facebook, musimy zrozumieć istotę takiej platformy. Nie jest on miejscem o nacechowaniu stricte sprzedażowym, lecz bardziej nastawiony jest na budowanie wizerunku firmy w sieci. Stąd też nie możemy spodziewać się poprzez założenie fanpage’a jakichkolwiek wzrostów w tej kategorii. Niestety, nie każda firma nadaje się na Facebooka. Dlaczego?

Otóż jest on portalem, który ma na celu publikację wszelakich treści, jednak nie będzie niespodzianką to, gdy powiemy, że najlepiej przyjmują się treści atrakcyjne wizualnie i o charakterze nieco rozrywkowym. Stąd tez łatwo się domyślić, że nie jest to najlepsze miejsce dla przedsiębiorstw takich jak ubojnia, fabryka celulozy czy huty. Chyba domyślacie się dlaczego?

Odpowiedzialna decyzja

social mediaWejście na Facebooka jest decyzją, którą trzeba dobrze przemyśleć, rozpoczynając od wykorzystywanej nazwy aż do publikowanego contentu. No właśnie, zacznijmy od samej nazwy, która jest często pierwszym elementem profilu, na który zwrócimy uwagę jako klienci. Czasami warto zastanowić się nad nazwaniem strony w inny sposób niż pełna nazwa marki, gdyż „Kowalski Ubojnia sp. z o.o.” raczej nie zadziała tak skutecznie, jak możemy się spodziewać. Dodatkowo warto się zastanowić nad typem publikowanych postów, które jest kluczowe dla rozwoju naszej firmy, gdyż to one będą budować nasz wizerunek w sieci.

Podsumowanie

Prowadzenie firmowego profilu w mediach społecznościowych nie jest takim prostym zagadnieniem, na jakie wygląda. Nie dla wszystkich typów biznesu jest to absolutna konieczność i czasami lepszym pomysłem jest nieposiadanie fanpage’a niż prowadzenie go w bardzo słaby sposób. Natomiast jeżeli naprawdę chcemy to robić, może lepszym wyjściem będzie oddanie tych działań w ręce profesjonalistów?